top
بازی |واحد کار حواس پنجگانه |شنوایی

بازی |واحد کار حواس پنجگانه |شنوایی

کارگروه تربیتی پرتال جامع و تخصصی کودک، مهدکودک و خانواده: برای آشنایی کودک با کارایی حس شنوایی این بازی طراحی شده است.

بازی |واحد کار حواس پنجگانه |شنوایی

مواد لازم :

تعدادی از کودکان و مربی و قوطی یا جعبه های کوچک 

دستور عمل :

1-     نام هر یک از کودکان را به صدای بلند بگویید و از هر یک بخواهید با شنیدن نام خود ، روی جایی که   تعیین کرده اید ، بنشیند . سپس از هر کدام بپرسید : با کدام یک از اعضای خود نام خود را شنیدند ؟ از آنها بخواهید تا با دست ، آن قسمت را نشان دهند.


2-     از آنها بخواهید به صورت  نیمدایره بنشینند و برای لحظاتی کوتاه ، چشمان خود را ببندند و به صداهای مختلفی که می شنوند ، گوش فرا دهند. معلم می تواند صداهای ضبط شده از اشیای معمولی در محیط ، مانند صدای آب ، باران ، افتادن شیئی خاص ، برهم زدن در و ....... ، را پخش کند و از کودکان بخواهد تا چشمان خود را باز کنند و هر صدایی را که شنیده اند ، بیان کنند . در ضمن در مورد مسیر صدا نیز از آنان سئوال کنید. (- صدا از کجا می آید؟)

3-     قوطی یا جعبه های کوچکی مانند قوطی جای فیلم  ، قوطی کبریت و قوطیهای خالی دارو را تهیه کرده و تمیز کنید . درون هر یک را با موادی مانند حبوبات ، سنگ ریزه ، صدفهای کوچک و ...... پر کنید سپس از کودکان بخواهید تاهر یک را حرکت داده و صدای شنیده شده را تشخیص و نام ببرند . سعی کنید در مراحل بعدی ، کار را پیچیده تر کنید و پاسخهای کودکان را مورد تشویق قرار دهید.

والدین ومربیان مهد می توانند از این بازی برای آموزش حس شنوایی و کار کرد آن برای کودکان استفاده کنند.



مرتبه
مرتبه
نظر و تجربه خود را برای دیگران ثبت کنید

تبلیغات ویژه

تجربه مادرانه
شما میتوانید در مورد موضوع زیر بحث و تبادل نظر کنید و در قسمت نظرات تجربه خود را با مادران در میان بگذارید :
موضوع انتخاب شده :
جدا کردن اتاق فرزندان
تجربه خودرا بنویسید
تبلیغات